Sunday, September 21, 2008

Man Keatさんのたんじょうび

23・8・2008に Man Keatさんのたんじょうびでした。 23/8/2008 was Man Keat's birthday.
Man Keatさんは わたしのがくせいです。Man Keat was my student.
Man Keatさんは きゅうさいです。He is 9 yeas old.
じゃ、Man Keatさんのおばあさんは すしを しました。His grandmother made sushi for his birthday.






























これは すしの原料は きゅうり 、にんじん、 鶏、ごはんと 海藻。
These are the ingredients of making sushi:cucumber,carrot,chicken,rice and seaweed.
(His grandmother told me she put carrot in to make the sushi more attractive.Besides,carrot are good for children's eyes.)












たべものが たくさんありました。すし、ヌードルと ケーキでした。
There were a lot of food:sushi,noodles and birthday cake.


















このすしとてもとてもおいしかったです。わたしは すしおたくさんてべました。
These homemade sushi really really very delicious. I ate a lot.^^
















Man Keatさんは ケーキのまえでした。 
Man Keat was the one sitting in front of the cake.
(This was his first time to celebrate birthday.)
















Man Keatさんは 願いを作りなさい、かわかったです。
He was making a wish ,deep inside his heart.He was such a cute boy.
















こどもは しあわせなでひた。
The children were very happy to have a lot of food.
















Man Keatさんのともだちは たべものを 楽しみなさい。Man Keat's friends enjoyed the food.
みなさんは たのしかった です。Everyone was happy.

2 comments:

myrika said...

おばあさんのすし、おいしそうですね!
なかの具も、ユニーク!
Her ingredients for the sushi are very unique!

xinxin^^ said...

はい、すしを おいしかったです。
She made the sushi herself and she thought of the children's flavour,so she put chicken.really nice...